• Black and White (and Red All Over): Part 3
  • Brian Gaman: Untitled (Red), Ink jet print, 88 x 44 inches
  • Janet Goleas: Geselle II, 2017, Gouche on paper, 16.5 x 12-25 inches
  • Laurence Hagarty
  • Shirley Irons: Untitled, 2008, Oil on canvas, 9 x 12 inches
  • Curtis Mitchell: From the Clown Series, 2011, Altered C-print, 32 x 57 inches
  • Jennie Nichols: OneZero, 2018, Photograph, 30 x 40 inches
  • Bonnie Rychlak: Still from video
  • Jeanne Silverthorne: Still of

ArtHelix & Shim Art Network (NY/USA)

Black and White (and Red All Over): Part 3

Jätkä 2 5.5.-27.5.2018

Galleria Huuto on avoinna myös helatorstaina 10.5.2018 normaalien aukioloaikojen mukaan. Tervetuloa!

Näyttelyvaihto

ArtHelix Gallery ja Shim Art Network yhteistyössä Galleria Huudon kanssa ylpeänä esittävät

Black and White (and Red All Over): Part 3
5.–27.5.2018

Kuratoinnista vastaava tiimi:
Barry Roal Carlsen, Bonnie Rychlak, Anssi Taulu, Peter P. Hopkins

Michael McKeown, Douglas Degges, Alan King, Elizabeth Saveri, Peter Hopkins, Elise Rise, Henry Klimowicz, Claudia Vieira, Wilson Duggan, Anssi Taulu, Timo O. Nenonen, Pälvi Hanni, Shirley Irons, Janet Goleas, Jeanne Silverthorne, Laurence Hagerty, Curtis Mitchell, Jennie Nichols, Bonnie Rychlak, Brian Gaman, Barry Roal Carlsen, Nancy Mladenoff, Branislav Nikolic, Jessica Merchant, Elizabeth Jean Younce, Rachael Griffin

Black and White (and Red All Over): Part 3

Tämä Black and White (and Red All Over) -näyttely on kolmas versio näyttelystä, joka on aikaisemmin järjestetty New Yorkissa – vuonna 2013 The Bogart Salonissa ja vuonna 2016 ArtHelix Galleryssa. Nyt näyttely nähdään Galleria Huudossa, kun se matkustaa ensimmäistä kertaa ulkomaille. Helsingin jälkeen näyttelyn on tarkoitus vierailla myös muissa Euroopan kaupungeissa.

Näyttelyn nimi perustuu vanhaan englanninkieliseen vitsiin ”What’s black and white and re(a)d all over? A newspaper.” Ideana on se, että vaikka näyttelyn teokset eivät muodollisesti liity toisiinsa, ne ovat silti mustavalkoisia ja niitä voidaan ja pitäisi ”lukea kaikkialla”. Tavoitteena on myös tarkastella uudestaan yleensä muodollisiin samankaltaisuuksiin perustuvaa ”kuratoitua” näyttelyä tekstinä tai sanomalehtenä, jonka kaikki ”artikkelit” eli teokset ovat erillisiä, itsenäisinä luettavia kokonaisuuksia, joita yhdistää ainoastaan itse sanomalehden mustavalkoisuus.

Näyttely on siis tavallaan kuin sanomalehti – täynnä sisältöä ja monta taiteilijaa, jotka käsittelevät eri aiheita ja joiden ainoana muodollisena rajoituksena on väri. Tämän kuratointimenetelmän ansiosta näyttely on yhtä aikaa laaja, joustava ja täsmällinen. Kokoomatyylinen lähestymistapa on keino välttää ylikuratoitu, ”teemaan” perustuva näyttely, nyt jo kulunut konsepti, jossa kerätään joukko taiteilijoita jonkin hädin tuskin tunnistettavan käsitteellisen ”teeman” ympärille. Tässä näyttelyssä teokset eivät selkeästi liity toisiinsa millään systemaattisella tavalla, joten ne voidaan nähdä yksilöinä. Värien käyttö on kuitenkin rajattu mustaan, valkoiseen ja punaiseen, jotta näyttelystä ei tule visuaalista ”sekasotkua”. Teokset vaihtelevat piirustuksesta käsitteelliseen veistokseen ja realistisesta valokuvasta tulostettuun roskapostiviestiin, ja niiden lukeminen ja arvon määrittäminen jätetään katsojalle.

Galleria Huuto on suuntautunut aktiivisesti kansainväliseen yhteistyöhön. Sillä on ollut useita vaihtonäyttelyitä taiteilijavetoisten gallerioiden kanssa mm. Tukholmassa, Bergenissä, Reykjavikissa ja Berliinissä. Galleria Huudon uusin yhteistyö tuo nyt Jätkäsaareen taiteilijoita New Yorkista ja vie Huudon taiteilijoita New Yorkiin syksyllä 2018.

Seuraa meitä:
www.arthelix.com
@arthelixgallery
www.shhhim.com
@shimgrams